İş Ortağı Denetim

İş Ortağı Denetimi Danışmanlığı

Şirketlerin başarısında kurumsal yapıları, markaları, pazarlama becerileri ve satış kanalları büyük rol oynar. Özellikle ülke çapında organize olmuş ve İş ortaklığı kanalını kullanan şirketlerde İş ortaklığı sistemi daha da önemlidir. Şirketin performansı İş ortaklarının performansına bağlıdır. İş ortakları başarılı olmayan ve iş ortaklarını başarıyla yönetmeyen bir şirketin başarılı olmasına imkan yoktur.

Ancak ticari yaşamdaki değişimler ve rekabet şartları iş ortakları sistemlerini de değişmeye zorluyor. Günümüzün yüksek rekabetçi pazarlarında şirketlerin olduğu kadar iş ortaklarının da beklentileri değişmekte ve hatta artmaktadır. Bu şartlar şirketlerin kanal liderliğini etkilerken ve iş ortakları ile şirket arasındaki çatışmayı arttırmaktadır. Bu nedenle iş ortaklığı sistemlerini rekabetçi şartlara göre yenilemeyen ve geliştirmeyen şirketler ise ticari geleceklerini riske ediyorlar.

İş ortağı Denetimi Danışmanlığı mevcut iş ortaklığı sisteminizi geliştirmeyi ve güçlendirmeyi hedefliyor. İş ortaklığı süreçlerinin analiz ve tanımlanmasını takiben detaylı bir değerlendirme ile iyileştirme önerilerini içeren bir rapor sunumu yapılır.

Bu hizmette kantitatif araştırmalardan yararlanılmaktadır. Bazı konular iş ortakları bazında kantitatif olarak ölçülmekte ve değerlendirilmektedir.

Bu kapsamda verdiğim hizmetin detayları;

  • Kanal liderlik gücünün ölçümü
    • Ödüllendirme Gücü
    • Cezalandırma Gücü
    • Hukuksal Güç
    • Uzmanlık Gücü
    • Önderlik Gücü
  • İş ortaklığı sözleşmelerinin incelenmesi
  • İş ortakları dosyalarının incelenmesi
  • İş ortakları satışlarının analizi
    • Ürün bazında
    • Marka bazında
    • Bölge bazında
  • İş ortaklarının güçlü ve zayıf olduğu Pazar kesimlerinin belirlenmesi
    • Ürün bazında
    • Segment bazında
    • Bölge bazında
    • Alt Pazarlar bazında
  • İş ortaklarının satış verimliliğinin analiz edilmesi
  • İş ortaklarının motivasyon düzeyinin değerlendirilmesi
  • İş ortakları performans sisteminin analizi
  • İş ortakları gelir-gider dengelerinin analizi, piyasa risklerinin analizi
  • İş ortaklarının kurumsal kimliğe uyum derecelerinin ölçümü
  • İş ortağı ile şirket arasındaki mevcut çatışma kaynaklarının tespiti ve analizi
  • İş ortağı ile şirket arasındaki potansiyel çatışma kaynaklarının tespiti ve analiz
  • İş ortağı kanalının rekabetçi gücünün ölçümü
    • Ürün grubu bazında
    • Bölge bazında
    • Genel
  • Şirketin iş ortakları karşısındaki gücünün analiz edilmesi
  • Şirketin güç uygulamalarının tespiti
  • İş ortaklarının şirket karşısındaki gücünün ölçülmesi
  • İş ortağı yönetim politikalarının analizi ve değerlendirilmesi
    • Fiyat yönetimi
    • Satış ve ticaret politikaları
    • İş ortağı destek programı ve kanal promosyonları
  • İş ortağı geliştirme süreçlerinin değerlendirilmesi
  • İş ortağı ile şirket iletişim süreçlerinin değerlendirilmesi
  • İş ortağı sadakat programlarının incelenmesi
  • İş ortağı tipolojilerinin tespiti ve analizi
  • İş ortağı personelinin analizi
    • Organizasyonel Yeterliliği
    • Ürün ve Pazar bilgisi
    • Satış Yetkinliği
    • Motivasyon düzeyi
  • İş ortaklarının aşağıdaki başlıklarda değerlendirilerek, segmente edilmesi ve karşılaştırılması
    • Satış Performansı
    • Stok Yönetimi
    • Penetrasyon/Pazar payı
    • İK Yönetim
    • Müşteri Memnuniyeti
    • Dağıtım/Depolama
    • Finansal Yönetim/Riskler
    • Görsel Kimlik
    • Satış Sonrası Hizmetler
    • Merchandising