Bayi Kanalı Yönetimi

Bayi Yönetim Eğitimi

Bayi Yönetimi Eğitimi ’nde, satış kanalları analizi ve bayi yönetimi standartları, yeni bayi/alt bayi satış noktalarının nasıl ve ne şekilde oluşturulacağı, etkin bayi yönetimi ve sonrası bayi denetiminin sağlanması konuları aktarılır.

Bayi Yönetimi Eğitimi İçeriği:

  • Satış Kanalları Analizi ve Bayi Yönetimi Standartları
    • Bayilik Sisteminin Genel Yapısı ve Özellikleri
    • Bayi Yönetimi Sistemi Oluşturulması ve Standartlarının Belirlenmesi
    • Ürüne ve Sisteme Göre Doğru Dağıtım Kanalları Belirlenmesi
    • Bayi Yönetiminde Satış Ekibinin Yapısı ve Özellikleri ve Uygulama Yöntemleri
    • Bayilik Sistemi KriterleriÜrüne ve Sisteme Göre Doğru Dağıtım Kanalları Belirlenmesi
  • Etkin Bayi Yönetimi
    • Bayilik Sisteminde Hedef Belirleme ve Planlama Yapma
    • Bayilik Sisteminde Satış Hedeflerinin Belirlenmesi
    • Bayi ve Bölge İş Planlarını Yapma
    • Kota, Prim ve Teşvik Sistemi Uygulamaları
    • Bayilik Sisteminde Risk- Teminat İlişkileri
    • Bayi Performansının ve Değerinin Ölçümlenmesi
    • Bayi Satış Stratejilerinin Geliştirilmesi
    • Bayilik Oluşturulmasında Temel Kriterler
    • Satış Performansı Kriterleri
    • Mali Kriterler
    • Yapısal Kriterler
  • Bayi Yönetiminde Rehberlik
    • Bayi Çalışanlarının Eğitilmesi
    • Bayilik Sisteminde Reklâm ve Tanıtım Çalışmaları
  • Yeni Satış Noktaları Oluşturulması
    • Satış Arttırmaya Yönelik Bayi Motivasyonunun Sağlanması,
    • Bayi Sisteminde Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme
    • Bayi Şikâyetlerinin Çözümlenmesi
  • Bayi Yönetiminde Denetim Sistemi
    • Bayi Yönetiminde Temel Finansal Bilgiler
    • Bayi Yönetiminde Cari Hesap Takibi, Tahsilât ve Risk Yönetimi
    • Bayinin Yatırımlarının İzlenmesi ve Yönlendirilmesi
    • Bayinin Fiziki İmkanlarının (Depo, Mağaza, Vitrin vb.) Kontrol Edilmesi